tirsdag 30. august 2011

Atter et ufrivillig innlegg. Denne gang forsinket.


God eftermiddag, kære medborgere.

Dagens lektion i norskfaget böd paa særdeles nyttige informationer om akademisk skrivning. Der er særs vigtig at kjenne til reglerne innen emnet. Dette paa grund af den akademiske skrivinigs posisjon i norskfaget. Jeg antar at der er grunnlag for at tro at jeg vil ha behov for dette ogsaa i det senere liv. Som lærer er der vesentlig at kjenne til korrekte regler for slike aktiviteter.

Videre antar jeg at jeg vil anvende disse regler i nært forestaaende skrivningsarbeide.

Farvel og adjø, kære medborgere.

3 kommentarer:

  1. Gjør riksmaal en tekst automatisk mer akademisk? Men ja, akademisk skriving har sin nytte senere i livet også. Dessuten, har du lært det en gang, så kan du det. De finjusteringene som tilhører de enkelte fag er mye lettere å plukke opp når du mestrer hovedmomentene.

    SvarSlett
  2. Riksmaal og dansk skriftspraak fungerer godt sammen, ja!'I det senere liv' kan det hende at du får bruk for akademisk skriving, men også i dette liv, haaper jeg :-)

    Takk for atter et ufrivillig innlegg med nyttig refleksjon!

    SvarSlett
  3. Ei heller skal man glemme det faktum at den akademiske skrivingen er særs viktig for aa kunne publisere eventuelle verker i akademiske og pedagogiske tidsskrifter og saa videre. I tillegg vil jeg tilföye det faktum at jeg i dag oppplever aa ha kontroll paa hvordan jeg skal vise hen til mine kilder.

    SvarSlett